سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 80110

  بازدید امروز : 8

  بازدید دیروز : 0

..:: بی گاه نوشت های یک ذهن متلاطم ::..

 
دانشمندان، حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: غریب آشنا ::: دوشنبه 87/5/21::: ساعت 10:28 صبح

هوالاول


 

روزی که حسین شریعتمداری مقاله (تو نازنینی...) رو نوشت، یه توضیحی در مورد این مقاله نوشتم و به یکی از دوستان دادم. حالا گفتم شاید بد نباشه که اینو تو وبلاگ بنویسم. به خاطر اینکه مطلب طولانیه و شاید بعضی از رفقا حوصله  خوندنشو رو نداشته باشن تو ادامه مطلب میذارم تا هرکی دلش خواست بخونه!


 

هوالآخر

امروز صدر خبر ها و تحلیل های رسانه ها بررسی جلسه رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور بود که در این میان روزنامه کیهان با تحلیلی ناقص و برداشتی اشتباه  همه توجه ها را به خود جمع کرد. تردیدی نیست که روزنامه کیهان و نویسنده مقاله امروز آن که مدیر مسئول روزنامه نیز میباشد همیشه پرچمدار سنگر اصولگرایی بوده حتی در زمان 8 ساله اصلاحات نیز این سنگر را خالی نکردند و شاید به همین دلیل است که از برادر عزیز جناب آقای شریعتمداری توقع چنین اشتباه فاحشی نمیرود.
متاسفانه در سر مقاله امروز کیهان سخنان رئیس جمهور تحریف شده است و تمام ایراداتی که به آن در این سرمقاله گرفته شده است از میان همین تحریف ها سر بر آورده است که لازم است نکاتی در این خصوص ذکر گردد.
1- اولین نکته در این باب نحریف سخنان رئیس جمهور است. کیهان در سرمقاله خود چنین آورده است:
« آقای احمدی نژاد در جلسه دیروز مجلس و به هنگام دفاع از وزرای پیشنهادی با اشاره به این که گفته می شود احمدی نژاد اصرار بر این سه گزینه داشته است و مقام معظم رهبری به علت این اصرار با این گزینه موافقت کرده اند، گفت؛ «مگر رابطه ما با مقام معظم رهبری اینگونه است؟ من خدمت آقا گفتم که می خواهم این سه نفر را معرفی کنم، ایشان فرمودند چقدر شناخت دارید، ویژگی ها و سوابق را برای ایشان گفتم. ایشان نیز موافقت کردند و فرمودند بروید برای رأی آوری آنها تلاش کنید»! »
حال آنکه متن پیاده شده سخنرانی دیروز رئیس جمهور چنین است:
« نقل کردند یکی از دوستان آمد به من گفت. گفت: بعضی از دوستان نمی دانم از کدام منبع نقل کردند که وقتی با آقا مطرح شد، احمدی نژاد اصرار کرده و بالاخره آقا فرمودند که من مخالفتی ندارم. اصلاً رابطه من با رهبری اینگونه است؟ رابطه این دولت با رهبری اینگونه تنظیم شده است؟ اصلاً برای ایشان دو رقیقه هم طول نکشید. من به ایشان گفتم این سیر طی شده؛ فلان دوست، فلان برادر، چند نفر رسیدیم به این؛ ما استنتاجی کردیم از مجلس محترم توسط دوستان متعدد؛ گفتند برادر عزیز و بسیار خوبمان آقای صمصامی و برادر بسیار خوبمان آقای سید مهدی لب مرزی هستند. ممکن است که رأی لازم را کسب نکنند. آقای سید مهدی آمد به من گفت: فلانی، ارزیابی کردیم لب مرزی ایم، شما این خطر را نکن، برو روی فرد دیگری بررسی بکن. وقتی من خدمت آقا، یک دقیقه نشد عرض من. من سیر را گفتم؛ ایشان یک سئوال فرمودند که تو چقدر آقای کردان را می شناسی؟ من گفتم اینگونه می شناسم، ویژگیها، سوابق و از این افراد هم راجع به ایشان سئوال کردم، ایشان هم فرمودند بسیار خوب، بروید تلاش کنید ایشان رأی بیاورند. بالاخره ما که نباید بیاییم اینجا یک حرفی را نقل می کنیم، آن هم از بالاترین جایگاه نظام که همه پیکره نظام و این ملت متصل به آنجاست. »
نکته بسیار جالب توجه این است که اتهامات به رئیس جمهور حول محور کلمه ((موافقت کردند)) میچرخد که اصلا چنین لفظی توسط ایشان به کار نرفته است!
2- در توضیح دفتر مقام معظم رهبری که در پایگاه اطلاع رسانی دفتر ایشان درج شده امده است: « دیدارهای آقای رئیس جمهور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدارهای کاملاً خصوصی است و طبعاً مطالبی که در آن جلسات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار می گیرد، تابع حکم مربوط به جلسات خصوصی است و هیچ کس نمی تواند ادعای نقل و یا تحریف مطالبی را داشته باشد» حال جای سوال دارد که نگارنده مقاله روزنامه کیهان کدام ((منبع دقیق و موثق)) را مبنی تحلیل ها خود قرار داده و چنین به تاخت و تاز میپردازد؟ جالب آنجاست که آقای شریعتمداری رئیس جمهور را دعوت به نقل قول صحیح میکند  در حالی که خود ایشان بیشتر نیازمند این توصیه هستند.
3-  انتقاد دیگری که در این نوشتار مطرح شده است این است گه چرا رئیس جمهور برای اخد رای اعتماد از رهبر انقلاب هزینه کرده است؟ لازم به ذکر است که شب قبل از رای اعتماد شب نامه هایی در مجلس پخش شده و در آن ابن نکته یاد آوری شده است که مقام معظم رهبری با وزرای پیشنهادی مخالفند – که این خبر از پایه دروغ است- و از این روست که رئیس جمهور مجبور شده است به بیان آنچه میان خود و رهبری گذشته است بپردازد و ایکاش  آقای شریعتمداری به جای این انتقاد ، این سوال را مطرح مینمود که چه کسانی و با چه هدفی این شب نامه ها را توزیع نمودند. و نیز شخص رئیس جمهور نیز در سخنرانی خود از اینکه پای رهبر انقلاب به میان آمده است انتقاد میکند و میگوید: « بالاخره ما که نباید بیاییم اینجا یک حرفی را نقل می کنیم، آن هم از بالاترین جایگاه نظام که همه پیکره نظام و این ملت متصل به آنجاست»
4- جان کلام و همه این ((صغری و کبری چیدن ها)) برای این است که بند آخر مقاله کیهان به رشته تحریر در آید که در آن چنین آمده است: « و بالاخره، از آنجا که نقل قول غیرواقعی آقای احمدی نژاد در کسب آراء وزیر محترم مربوطه تاثیر تعیین کننده ای داشته است، قانونی بودن رأی اعتماد مجلس به ایشان قابل تردید است و به نظر می رسد که نیاز به رأی گیری مجدد باشد».
باید سوال کرد که اولا بر اساس کدام قانون و بر مینای چه استدلالی صحت رای اعتماد مورد تردید قرار گرفته و نیاز به رای گیری آن احساس شده است؟!  اگر شخص دیگری به جز برادر عزیز جناب آقای شریعتمداری نگارنده این مقاله بود این سوال مطرح میشد که آقایان چه خصومتی با وزرای پیشنهادی دارند و احیانا چه ضرر شخصی از این بابت متوجه آنان است که اینگونه بر آشفته اند؟ مگر نه اینکه نمایندگان مردم بر اساس منافع آنان تصمیم گیری مینمایند؟ ایک کاش آقای شریعتمداری مرز خود را رعایت میکرد!
5- در مقاله آمده است که نمایندگان بر اساس نقل قول اشتباده رئیس جمهور رای خود را داده اند. نکته قابل ذکر این است که این سخن فقط برداشت نگارنده مقاله کیهان است و در صورتی که این برداشت، صحیح نیز باشد منافاتی با صحت رای ندارد چرا که رئیس جمهور چیزی به جز واقعیت را مطرح نکرده است که بیانیه دفتر مقام معظم رهبری نیز موید این میباشد.
به هر حال انتظار میرود حسین شریعتمداری در مقاله فردا این اشتباه خود را جبران نموده و در مقام معذرت از رئیس جمهور ظاهر شود. هرچند آتشی که معاندین از این مقاله بر پا کردند به راحتی فروکش نخواهد کرد.